Retur- och återbetalningspolicy
(En " konsument " är varje fysisk person som slutar en juridisk transaktion som i överväldigande omfattning inte kan hänföras till vare sig hans kommersiella eller oberoende yrkesverksamhet.)
Varje köp du gör är 100% garanterat. Vi kommer att byta eller återbetala ditt inköpspris för alla produkter som inte är vad du förväntat dig eller som inte fungerar enligt beskrivningen under dess livstid.
Anvisningar för återkallelse
- Ångerrätt
-
Du har rätt att återkalla detta kontrakt inom trettio dagar utan att ange några skäl.
Ångerfristen är trettio dagar från och med dagen för avtalets ingående.
För att kunna utnyttja din hävningsrätt måste du informera oss på:
-
Vår företagsadress:
Yano by Easy Life Industry LTD71-75 Shelton Street, Greater London, London WC2H 9JQ United Kingdom- E-postadress : info@yano.se
-
-
ditt beslut att återkalla detta kontrakt med hjälp av en tydlig deklaration (t.ex. ett brev skickat via post, fax eller e -post). Du kan använda det bifogade formuläret för återkallelse av prov för detta, men det är inte obligatoriskt.
För att säkra ångerfristen räcker det med att du skickar meddelandet om återkallelse av rätten innan ångerfristen löper ut.
Obs: Om du returnerar din vara för att den är skadad, defekt eller om ett fel har uppstått från vår sida kommer du inte att debiteras för returfrakt. Om du återvänder av någon annan anledning kommer du att betala returfrakten. Returer behandlas vanligtvis inom 48 timmar efter mottagandet av returvaran. Observera att personliga föremål, mat och levande växter inte går att återvända.
- Skadade eller defekta artiklar
-
Vi gör vårt bästa för att täcka dig när saker inte går som planerat. Om du får en vara som är skadad eller defekt, vänligen kontakta vårt kundsupportteam inom trettio dagar för att hjälpa till med en återbetalning eller en exakt ersättning, om varan för närvarande är tillgänglig. Ibland krävs bilder av den skadade/defekta produkten. I de flesta fall kommer vi att be om att dessa artiklar ska returneras till våra anläggningar, men vi hjälper till med retur- och fraktkostnader.
- Konsekvenser av återkallelsen
-
Om du återkallar detta kontrakt ska vi betala tillbaka alla betalningar som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader, som härrör från att du valt en annan leveransform än den rimligaste standardleveransen erbjuds av oss), omedelbart och senast inom trettio dagar från den dag då vi fick meddelandet om återkallelse av detta kontrakt från dig. Vi använder samma betalningsmedel, som du ursprungligen använde under den ursprungliga transaktionen, för denna återbetalning om inte uttryckligen kommit överens om annat med dig; du kommer inte att debiteras några avgifter på grund av denna återbetalning.
Om du har begärt att tjänsterna ska starta under återkallelseperioden måste du betala oss ett rimligt belopp som motsvarar andelen av de tjänster som redan tillhandahålls fram till den tidpunkt då du meddelar oss att du vill utnyttja hävningsrätten vad gäller detta kontrakt jämfört med det övergripande omfattningen av de tjänster som ingår i kontraktet.
- Kriterier för utgång
-
Ångerrätten gäller inte avtal om tillhandahållande av tjänster i samband med fritidsaktiviteter, om avtalet anger ett specifikt datum eller en viss tid för tillhandahållandet av tjänster.
Ångerrätten upphör att gälla när ett avtal om tillhandahållande av tjänster ingås om affärsmannen har tillhandahållit tjänsten helt och har börjat med tillhandahållandet av tjänsten först efter att konsumenten har uttryckligen godkänt samma och samtidigt har bekräftade också att han är medveten om att han kommer att förlora sin hävningsrätt när affärsmannen fullföljer kontraktet.
Regler för avbokning och återbetalning:
När du gör en beställning har du upp till 12 timmar på dig att avbryta den.
1- Byten
Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut den mot samma vara skickar du ett e-postmeddelande till oss på info@yano.se
2- Returnering
- För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i originalförpackningen.
- För att returnera din produkt ska du skicka ett e-postmeddelande till oss: info@yano.se .
- Alla kostnader som uppstår i samband med returen är köparens ansvar. Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnaderna är inte återbetalningsbara.
4- Återbetalningar
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget av din återbetalning.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.